mandag den 4. februar 2013

Magi med hæklenål = Mirakler!

NEJ!!!! nu kan jeg altså ikke vente længere med at fortælle jer om en helt fantastisk tjekkisk dame, som hedder Vendula :-) Hun hækler, så man føler sig hensat til eventyr om alfer og magi, til en pigeverden, som kun findes i fantasien, til jordbær med fløde, til lysegrønt forår og til glødende varme sommerdage!!!!! :-)

Med andre ord: Vendula hækler små mirakler!!!

Giver det en idé om, hvor vi er på vej hen? Du får lige et par fif mere, så du ikke bliver alt for overvældet, når du om lidt besøger hendes verden...

Magic with hook and needles

Magic with hook and needles

Magic with hook and needles

Magic with hook and needles

Magic with hook and needles

Hvad siger du så?!!!!!!! Nu kan du roligt besøge Vendula Maderska :-) Det er en helt fantastisk og speciel oplevelse, som du ikke må snyde dig selv for. Hvis du, som jeg, forelsker dig i hendes arbejder, kan du købe hendes mønstre her. Det er så nemt og de bliver leveret lige direkte til din mailboks på computeren :-) Du kan selvfølgelig også finde Vendula på Facebook lige her.

Mit første forsøg med Vendula´s skønne opskrifter er dette fine lille hus. Mønsteret er gratis og det er så hyggeligt at sidde med garn og nål og trylle sådan en lille skønhed frem :-) Vendula har også foræret sine læsere andre gratis mønstre, som du kan finde her.


Da det er mit første forsøg, vil jeg gerne undskylde de noget matte farver!!! Jeg kan ikke engang, med god samvittighed, give kameraet skylden!!! Jeg var bare alt for forsigtig og havde endnu ikke gjort mig klar, hvad det egentlig var, jeg sad med i hænderne...havde slet ikke opdaget, at det var et lille mirakel :-)



Når det lille mirakel er hæklet færdigt og hæftet, sys det sammen med et stykke filt og så er det nu valgfrit, om der skal en lille nål bagpå som en broche eller om det er et element til en uro eller som denne her, der skal bruges som applikation på en kjole, som Helen syr til Rikke :-)

Du får også et billede af mit næste projekt, med et løfte om, at jeg selvfølgelig sætter billeder på bloggen (og dermed en motivation til mig selv om at se at blive færdig!!)
Igen er det Rikke, som er aftager, men denne gang har hun selv bestilt ;-) og den skal være klar til hun kommer til verden i slutningen af marts :-)

www.vendulkam.etsy.com


Det er kun din egen fantasi, der sætter grænser for dit arbejde med Vendula´s magi, så slå dig løs :-) Jeg har kun tilbage at ønske dig god arbejdslyst og udtrykke et stort ønske om, at du vil dele billeder af dine produktioner med mig. Jeg vil glæde mig :-)





2 kommentarer:

  1. oh...I am deeply touched, really! Thank you very much, Lene:-)

    SvarSlet
  2. Fantastiske sager på vendulkas blog og samme her hos dig Lene :-)

    SvarSlet