lørdag den 2. februar 2013

Alle de skønne farver!

Da jeg i foråret 2012 modtog den første melding om, at der skulle komme små nye medlemmer i min store  dejlige "familie", begyndte jeg straks at tænke på små strikkede yndige lyseblå og lyserøde lækkerier i skønne uldgarner. Vi gik jo også allesammen og håbede på, at denne nyhed ikke skulle stå alene i 2012. Jeg indkøbte kilometervis af disse yndigheder, en masse skønne strikkeopskrifter og selvfølgelig helt nye pinde, da jeg ikke havde haft sådan nogle i hænderne i mange år. Jeg var bare så klar!

Efter første scanning, kunne Natasha og hendes dejlige mand chokerede fortælle os, at de ventede tvillinger!! Efter anden scanning, kunne de stolte fortælle, at de ventede en dreng og en pige :-)
Så kunne strikkeriet endelig begynde, men farverne!!!!! Måske kunne man sætte lidt mere spræl på kulørerne??? Måske var det slet ikke så moderne med lyserødt og lyseblåt mere???? Nåååhh, jamen så kiggede vi efter andre farver....
Og midt i det hele kom Helen og fortalte, at de nu også ventede sig og at det var en lille pige :-) Nu blev ønskerne mere specifikke og farverne var nu lilla i alle nuancer!! Ok, så finder vi lilla i alle nuancer og endelig kan jeg komme i gang. NU kom så Helle og fortalte, at de venter sig og at de skal have en lille dreng :-) Så skal jeg da lige love for, at jeg fandt ud af, hvad små babyer skal have på nu om stunder ;-) Alt det lyserøde og lyseblå garn forvandles nu langsomt til legetøj og andre små sjove ting og på billederne viser jeg et udsnit af de trøjer, jeg fik strikket efter nøje anvisninger :-)

Hæklet tyk trøje til Rikke i Drops Merino Ekstra Fine
Hæklet tyk trøje til Halfdan i Drops Lima
Hæklet trøje til Astrid i Drops Lima.
Der blev dog tilføjet endnu en række til den færdige trøje.
Strikket trøje til Albert  i Mayflower uld
Gaia ønskede sig den samme trøje,
dog i Drops Merino Ekstra Fine
og det blev en helt anderledes trøje.
Helle ønskede sig en helt bestemt trøje, hun havde set
og så måtte vi jo improvisere.
Så vidt jeg husker, er trøjen ikke mere end 30 riller i højden.
Den er så lille, at der næsten ikke var plads til at hæfte enderne :-)
Naturgarn fra Sandnes.
Som den opmærksomme læser vil bemærke, er her ikke meget i pastelfarver, men en gammel hund KAN faktisk lære at tisse :-) Jeg er blevet ret vild med alle de skønne farver :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar