onsdag den 6. februar 2013

En lille tur på symaskinen!

Selvom det er symaskinen, der har - eller har haft - den største plads i mit hjerte, er det desværre ikke blevet til så meget i de sidste 6 måneder. Jeg fik dog kørt et par kilometer med den, da jeg i efteråret absolut MÅTTE lave denne skønne kørepose til den lille vingummibamse, min datter havde inde i sin mave :-) På det tidspunkt vidste vi ikke, at det var Albert, der svømmede rundt derinde, men fordi Helen havde lavet den skønneste lilla kørepose til sin lille Rikke, fik jeg så meget kriblekrable i fingrene, at jeg måtte i gang!!!! Derfor valgte jeg disse skønne stoffer, som vel må siges at være kønsneutrale... Det er et nyt ord, jeg har lært i forsøget på at styre de frustrationer, der opstår, når man har besluttet sig for at vide kønnet på det ventede barn, men når der stadig er mange lange UGER til, at man får besked :-)

Lime er bare den nye sorte...eller lyseblå og lyserød :-) Såå............... udstyret med mønster og stoffer fra Stof & Stil, samt en dundyne fra Ikea gik jeg i gang med det store projekt!!!

Kære venner, det tog ca. 3 timer at fabrikere sådan en fin ting og derfor burde jeg jo sidde en hel masse mere foran den symaskine, ikk? Men så længe det er så gråt og mørkt udenfor, bliver jeg vist bare siddende i stuen og hygger mig med radio og kaffe og den bedste udsigt i mit hjem ;-)


Rikkes kørepose. Billedet er så frisk, at der stadig er lidt fjer/dun fnuller på stoffet :-) Er den ikke fantastisk?

Der er jo masser af fordele ved at sy selv! Du får noget, som ingen andre har, du kan trylle med farver og stoffer og du får det hele til den halve pris!! Især det sidste gør sig gældende her. Der er fleece for ca 40,- kr, bomuld for ca 45,- kr, kantebånd for ca 20,- kr - 35,- kr afhængig af bredden, dyne for ca. 65,- kr og anoraksnor og snorestoppere for måske 20,- kr, så efter at have haft fat i lommeregner og kugleramme får jeg en pris på en skøn hjemmelavet kørepose på ca. 225,-!!!!!!


Albert, som jo bliver et lille "kolonihavebarn" skal selvfølgelig også have én med voksdug på ydersiden, for så skal den bruges som tæppe på træterrassen. Ingen træk eller kolde vinde må blæse om mit lille mirakel :-)


Jeg kunne ikke få anoraksnor i denne skønne farve, så jeg købte et nøgle vinterbomuld og snoede selv en snor. Så er man pludselig glad for at man frit kan gå 10 m i stuen fra dørhåndtag til enden af garnet :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar