onsdag den 13. februar 2013

Jeg fik en lille, lækker gave!

I går var jeg på besøg hos min kære veninde Gurli, også kærligt kaldet Gulle :-) Gulle har en anden veninde, som strikker en masse skønne ting til Røde Kors og da hun hørte, at jeg var blevet helt pjattet med at hækle de små fine applikationer, fandt hun straks alle sine små garnrester frem, for dem skulle jeg have! Hvor var det dog sødt og betænksomt af hende og jeg blev da også helt ellevild med gaven. Det er de yndigste farver og sammensætninger og så er der jo til en masse applikationer.


Er det ikke nogle dejlige farver? Som tak skal hun have dette lille hjerte, som selvfølgelig er hæklet af hendes eget garn :-)


Det er da blevet fint med to forskellige melerede garner til den sarte lysegule og den stærkt lilla. I sådan en fin lille farvehave må der nødvendigvis flyve en fe rundt ;-) Jeg tænker, at den kan bruges som nøglering, men der er da heldigvis frit valg :-)


Da jeg sad med hjertet kom jeg i tanker om, at Gulle havde givet udtryk for, at hun da kunne ønske sig en lille ugle, så den fortsatte jeg med og jeg må indrømme, at timerne flyver afsted, når jeg sidder med de små ting. De er altså ikke mere end 6-7 cm høje, men de tager det meste af en halv dag at lave, for der er så meget hyggeligt pillearbejde...og så er det jo stadig koldt og gråt udenfor... ;-)
Skulle nogen være i tvivl om, hvor mønstrene kommer fra, vil jeg lige minde jer om det :-) VendulkaM

Ingen kommentarer:

Send en kommentar