søndag den 10. marts 2013

Nu slutter hatte eventyret...tror jeg nok

Som det nok fremgår, er jeg blevet helt pjattet med at hækle hatte og huer til alle mine skønne unger! Jeg stopper nok ikke, men her på bloggen lover jeg nu, at der ikke kommer flere...........måske ;-)

Gaias far ønsker sig sååå meget en fin hæklet kasket til Gaia og jeg var meget heldig at finde en supersød og meget feminin kasket, som Gaia selvfølgelig skal have i lilla. Mønsteret finder du her og det er ganske gratis :-)


 Jeg har haft lidt svært ved at finde sjove huer til mine to store dejlige drenge, Emil og Magnus. Det er dog endelig lykkedes og jeg synes det er en rigtig drengehue, som måske kan appellere til fantasien, når man har hovedet indeni sådan et lille stykke af Danmark ;-)


Det er en helt almindelig beanie, som bare er pyntet sjovt. Mønsteret ligger her og er også lige til at gå til.

Sidste hue er en lille kasket til Albert. Jeg har redigeret et mønster på en beanie, så den har fået kasketfacon. Det er gjort meget enkelt med en række fastmasker i bageste løkke, da toppen af huen havde den ønskede størrelse. Huen er afsluttet med to omgange stmfstm og stmbstm inden der hæftes og startes op på skyggen. Skriv en kommentar, hvis du gerne vil have en mere detaljeret forklaring :-) Linket er til en YouTube video, hvor der er en fin forklaring på, hvordan man laver stmfstm (stangmaske foran stangmaske - på engelsk front post double crochet) Lad dig endelig ikke skræmme af, at videoen er på engelsk, for billederne viser tydeligt, hvordan man gør.


Det er da en kæk lille ting, ikk? Og så er den ikke større end, Albert kan bruge den i sin første sommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar