onsdag den 22. maj 2013

Alt for længe siden - og så en lille tur med symaskinen!

Hvor er det dog længe siden, jeg sidst skrev på bloggen! Jeg kan slet ikke forstå, at det snart er to måneder siden, men der er altså også sket SÅ meget i mit liv i de to måneder, så jeg slet ikke har været i stand til at koncentrere mig om andet.

D. 31. marts kom lille Rikke til verden og d. 7 maj kom så lille Albert :-) De er et par vidunderlige unger og jeg har da aldrig i mit liv været så forelsket i spædbørn, som jeg er i de to. Det giver jo en del travlhed i hverdagen at have sådan nogle små skønheder så tæt på og selv om jeg har fået hæklet en del, så er det egentlig først nu, jeg synes, der er overskud til andre ting også.

Sidste år lancerede Stof og Stil et nyt tøjdyr, nemlig elefanten. Den er pragtfuld og i år har jeg da også investeret i mønsteret.


Da jeg fik kigget på mønsteret, opdagede jeg, at der var 11 dele, der skulle tegnes af og derefter klippes i stof!!! På det tidspunkt stod jeg simpelthen af..... men min skønne plusdatter Helen kom mig omgående til hjælp :-) Hun ville tegne og klippe og endda klippe delene i stof, hvis jeg ville sy en elefant til hende. TOP!! Den var jeg helt med på og i går gik vi til biddet og fik minsandten fremtryllet en helt fantastisk elefant i lysegrøn fleece med det sødeste uglestof i ørerne :-)


Er han ikke herlig? Ham her er den store på 70 cm og netop dét gør ham da helt speciel :-)


Han skal foræres væk til en lille dreng på 3½ måneder. Lille Marlik måler 65 cm nu, så der er næsten tale om en sækkestol til den lille fyr :-)

Helen og jeg har luftet tanken om at lave projekt elefant! En elefant til alle mine små mirakler; Emil, Magnus, Halfdan, Astrid, Rikke og lille bitte Albert :-) Det kunne være rigtig sjovt at lave sådan en masseproduktion og så er vi da også sikre på, at vi ikke kommer til at lave alle de små fejl, som koster sprætten op og syen om, som jeg lavede i går :-( Men sjovt var det og vi er overordentligt tilfreds med resultatet :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar